SPLIT BEACH FESTIVAL

Autor: Ivan Jerkić

Kako promovirati glazbeni festival?

Split Beach Festival 2015 i 2016 – case study

 

Donosimo vam kratku priču kako je Split Beach Festival iskoristio prednosti Facebook i Instagram oglašavanja, web oglašavanje, Snapchat te gerila marketing sa svrhom promocije trodnevnog festivala tijekom ljetnih sezona 2015 i 2016.

Split Beach Festival je jedinstveni spoj elektronske glazbe (EDM-a) i partija na plaži otvorenog tipa. Održava se na najpoznatijoj lokalnoj plaži, Bačvicama, od 2014. godine te je ove godine doživio svoje treće izdanje. Projekt ima veliku važnost za razvoj Splita kao top turističke destinacije i centra zabavnih događanja u ljetnim mjesecima, što je prepoznato od strane Turističke zajednice grada Splita.

 

Naš izazov:

Kako promovirati Split Beach Festival, prvenstveno hrvatskim državljanima ali i stranim gostima?

Kako bi promovirali događaj hrvatskim državljanima, svoje napore smo prvenstveno usmjerili na najbitniju i najrašireniju društvenu mrežu u Hrvatskoj. Riječ je naravno o Facebook-u. Međutim, posebice kod ovakvog tipa događaja, ne smije se izostaviti Instagram – društvena mreža koja je iznimno popularna među pripadnicima ciljane dobne skupine festivala. Za izdanje 2016. godine, unutar postojećih okvira na digitalnom području smo uključili i Snapchat – mobilnu aplikaciju koja je postala pravi hit među tinejđerima i mlađom generacijama. Iste godine smo također proširili okvire van društvenih mreža – izradom nove web stranice, web oglašavanjem, izradom slogana – službenog hashtaga i vizuala te provedbom gerilske kampanje „The way to the Sand of Freedom“.

 

Ciljevi kampanje na i postignuti rezultati (2015):

Kreirani su oglasi za promoviranje događaja (Facebook event) i Facebook stranice paralelno na dva jezika – hrvatskom i engleskom. Aktivno sudjelovanje fanova na  Facebooku smo potaknuli interaktivnim objavama, od kojih su nekolicina njih donosile nagrade – festivalske ulaznice te imale doseg od preko 20 000 ljudi. Na Instagramu su cjelokupni rast i promocija ostvareni bez uložene kune, odnosno 100% organskim putem. Instagram profil Split Beach Festivala možete pogledati na ovome linku.

Izgradili smo konzistentni vizualni identitet na društvenim mrežama za 2015. izdanje festivala (za vrijeme trajanja aktivne promocije):

 

fffff

 

Kako je proveden nagradni natječaj preko Memory aplikacije (2015):

Kako bismo dodatno potakli interakciju između stranice i posjetitelja, organizirali smo nagradni natječaj putem naše aplikacije RE Memory. Natječaj je trajao 7 dana, počevši 18. srpnja te su ostvareni impresivni rezultati. Za vrijeme trajanja nagradne igre povećan je doseg svih sadržaja Facebook stranice. Konačni efekt se odrazio na povećani rast lajkova, kako svih objava, tako i same stranice.

Putem aplikacije smo također prikupili podatke o sudionicima, koji su nam poslužili za razvoj kvalitetne baze za oglašavanje potencijalnim posjetiteljima festivala.

 

Ciljevi kampanje i postignuti rezultati (2016):

Web page, vizuali, web oglasi:

Redizajnirali smo web stranicu festivala s dinamičnom video pozadinom (aftermovie 2015 godine), te izradili prepoznatljivi vizual: crvena i modra boja, zalazak sunca, more – asocijacije na beach party u večernjim te noćnim satima, tj. Split Beach Festival. Navedeni dizajnerski uzorak je korišten prilikom svih vizualnih komunikacija tijekom promocije festivala – web, oglasi, objave, plakati, letci, video itd. Festival je promoviran na raznim portalima, mobilnim aplikacijama, tražilicama i na YouTubeu preko Google AdWords te Etarget platformi. Sveukupno je ostvareno otprilike 2 milijuna prikaza (banneri + promo video), a na web stranicu je usmjereno 20-tak tisuća posjetitelja.

 

poster

 

website

 

Društvene mreže i offline kampanja:

Facebook i Instagram su okosnice interaktivnog dijela kampanje: objave koje angažiraju korisnika, nagradni natječaji, te korisnička podrška putem vremenske crte i inboxa. Osim navedenog, ove dvije mreže su bile sastavni dio reklamne kampanje: conversion oglasi, page like, promoviranje ključnih objava i događaja na Facebooku su dodatno povećali kako promet na samim društvenim mrežama, tako i na web stranici. Osim ove dvije mreže, ove godine smo koristili i Snapchat – hit među tinejđerima i mlađim generacijama (više o tome nešto kasnije). Pored interneta, sudjelovali smo u izradi plakata i letaka te smo proveli gerilsku kampanju o kojoj možete više pročitati malo niže.

 

Gerilska kampanja “The way to the Sand of Freedom” (2016):

Video – Konačni rezultat kampanje se može pogledati na Facebook stranici Split Beach Festivala.

 

 

Video je sniman tijekom nekoliko dana na raznim lokacijama u Splitu po principu skrivene kamere. Slučajne prolaznike smo upitali znaju li put do „Sand of Freedom-a“ (službeni slogan festivala – predstavlja lokaciju, plažu Bačvice), a one koji su znali odgovor nagradili ulaznicama. Tijekom kampanje smo i promovirali ključnu riječ te njene varijacije „sand of freedom“ na svim tražilicama kako bi potpomogli ljudima koji su pretraživali pojam nakon što bi ih upitali, a prethodno nisu znali o čemu je riječ. Rezultat kampanje je kratki i šaljivi viralni video kojeg smo postavili na Facebook.

 

Kako je provedena Snapchat kampanja (2016):

Snapchat kampanja je održana nekoliko dana prije festivala 2016. godine te za vrijeme trajanja samog događaja. Tijekom 7 dana trajanja kampanje, profil sandoffreedom je pratilo 83 fanova. Angažman followera je bio iznimno visok uz zahtjeve i želje prema snapovima dj-a, plesačica, razne upite o rasporedu i sl. Također, izradili smo posebne snap filtere koji su korišteni za vrijeme festivala – primjere možete vidjeti na slikama.

 

Klijent:

Marketing na društvenim mrežama i web oglašavanje su obavezni ako želite uspjeti u današnjem poslovanju, a posebice u slučaju festivala gdje su ciljana publika mladi ljudi koji su redoviti korisnici interneta i društvenih mreža. Sa tom svrhom smo se obratili stručnjacima digitalnog marketinga iz agencije Remake, u čiju kvalitetu rada smo se već imali prilike uvjeriti prilikom suradnje na drugim projektima. Ulaganje u digitalni marketing se višestruko isplatilo te odrazilo na rast festivala koji će se svakako nastaviti i idućih godina.

Tomislav Burazin, Pro Eventum, suorganizator festivala