TOMMY

Autor: Ivan Jerkić

LANAC SUPERMARKETA NA DRUŠTVENIM MREŽAMA  JE LI IZVEDIVO ? KOJI SU PREDUVJETI?

Case study – lanac supermarketa Tommy

Recite nam koje vam asocijacije padaju na pamet kad vam netko spomene supermarket?

Šoping, namirnice, sniženja, oni veliki znakovi koji doslovno “viču” – kupi me itd. itd.

Ali, može li lanac supermarketa biti nešto više od dosadnih znakova sniženja koji vas na svakakve načine pokušavaju nagovoriti da kupite nešto?

Naravno da može. Lanac supermarketa može biti vaš „BFF“ – kako bi Englezi rekli – najbolji prijatelj; koji zna vaše potrebe, daje vam savjete, brine o vašem mišljenju i koji je uvijek tu sa savršenim rješenjem problema. DRUŠTVENE MREŽE su ključ koji otvara vrata prema putu prijateljskog, kupcima orijentiranog poslovanja.

Kako to postići? Pa dobro, ne možemo vam odmah reći – morat ćete pažljivo pročitati ovu studiju slučaja da biste to saznali.

Dozvolite da vam pokažemo kako smo „remakeali“ našeg klijenta – Tommyja.

NAŠ KLIJENT:

Tommy je najveći lanac supermarketa u Dalmaciji i jedan od vodećih u Hrvatskoj. Zapošljavaju više od 4000 ljudi te posjeduju više od 200 trgovina diljem zemlje, a najveći broj od njih je u Dalmaciji. Regionalna orijentacija može dobro doći pri oblikovanju kampanja, o čemu ćete pročitati kasnije – kako smo je iskoristili da apeliramo na određene kupce sa snažnim regionalnim identitetom (HNK Hajduk i sl.).

NAŠI IZAZOVI I CILJEVI:

Izazov je bio očit, „kako uspješno postaviti i održavati imidž lanca koji sluša te brine o kupcima“ – ONLINE. Era agresivne promocije i sniženja koji iskaču gdje god išli morala je bit privedena kraju, ili barem minimalizirana koliko je god moguće. Online komunikacija našeg klijenta se morala „remakeat“.

U marketingu, stvari trebaju biti postavljene strategijski – zbog toga je nužno prvo postaviti nekakve ciljeve kampanje da ne „srljamo kao guske u magli“. Koji su bili naši ciljevi?

  • Stvoriti imidž Tommyja kao lanca koji sluša i ostvaruje želje svojih kupaca,
  • Izraditi što uredniju web stranicu – bez agresivnih plakata i kataloga – preduvjet pristupu preko društvenih mreža,
  • Izraditi stranice na društvenim mrežama – Facebook + Instagram,
  • Izraditi „dnevno svježi sadržaj“ (baš kao i namirnice u supermarketu), krojiti ga prema potrebama kupaca (do kojih smo došli tijekom istraživanja tržišta i praćenjem aktivnosti na društvenim mrežama – da, možete analizirati ponašanje potencijalnih kupaca samo prateći njihove aktivnosti na društvenim mrežama)

untitled-49

KAKO SMO ZAPRAVO TO UČINILI:

Prvi korak je zapravo bio lagan – jednostavna izrada Facebook stranice te korisničkog računa na Instagramu, što može napraviti bilo tko od nas. Prava “borba” dolazi nakon toga, jer kako bi ste napravljeno pretvorili u uspješno – morate:

  • Izraditi skupine potencijalnih kupaca na Facebooku tako da pažljivo kombinirate demografske i geografske podatke s interesima – na ovaj način smo kreirali nekoliko različitih ciljnih skupina – jedna od njih je, na primjer, žene između 25 i 50 godina, koje žive u Dalmaciji (u gradovima gdje postoje Tommy prodavaonice) i koje su zainteresirane za kuhanje, pečenje, svježe namirnice itd.
  • Izraditi novi i zanimljivi sadržaj (koji ćete servirati prethodno izrađenim ciljnim skupinama) – u našem slučaju to su bili razni kulinarski recepti, zanimljive činjenice o namirnicama, zdrava hrana, itd. Tijekom ovog koraka, trebate zapamtiti da sadržaj bude svjež – ne smije postati repetitivan, te s vremena na vrijeme morate unositi nove ideje u cjelokupnu priču.
  • Promocija – na Facebooku ne znači isto kao i drugdje. Na Facebooku trebate održavati kreativne natječaje, kojima „zaposlite“ sljedbenike da kreiraju vlastiti sadržaj od kojeg obje strane profitiraju – oni dobivaju nagrade, a vi sadržaj koji možete koristiti u budućim kampanjama ili kao besplatni input o dosadašnjim aktivnostima vođenja stranice.
  • Oglašavanje – Iskoristite sve novotarije, lude opcije koje vam Facebook nudi u svojem Advert Manageru: izradite zaigrane oglase kako biste povećali broj fanova, promovirajte ključne objave, dosegnite lokalnu zajednicu preko local business oglasa, usmjerite promet prema vašoj web stranici s click to web ili i conversion oglasima itd. Oglašavanje smo uglavnom koristili kako bi povećali bazu naših fanova i promovirali ključne objave. Uz spomenuto, oglase možete koristiti i u agresivnijem pristupu – promovirajući vašu web stranicu ili online katalog proizvoda.
  • Popratite Facebook kampanju onom na Instagramu – iskoristili smo ovu platformu kako bi zaintrigirali potencijalne kupce s lijepim fotografijama jela (zajedno s kratkim receptima) te raznim „lifestyle“ objavama koje ciljaju na žensku publiku. Nikad nemojte koristiti Instagram u agresivnoj promociji ili objavljivati očito fotošopirane slike. Uvijek nastojte objavljivati originalni sadržaj (izbjegavajte previše „stock“ fotografije).
  • Osim žena, iskoristili smo činjenicu da je lanac supermarketa sponzor nogometnog kluba (Hajduk Split) i diskretno promovirali čips/pivo/grickalice i slične „stvari za utakmicu“ muškim sljedbenicima oko termina utakmica. Dodatno, iskoristili smo suradnju s nogometnim klubom kako bismo našim fanovima podijelili ulaznice za utakmice s vremena na vrijeme.

REZULTATI KOJE SMO OSTVARILI:

  • Facebook fanovi od 0 to 29k
  • Instagram from 0 to 1.7k
  • Facebook kao kanal podrške kupcima
  • Trikovi i savjeti za kuhanje – veliki odaziv fanova (u prosjeku 50% veći doseg)
  • Interakcija koja nije samo bazirana na sniženjima cijenama artikala.

grafPrije nego započnete svoje putovanje društvenim mrežama, apsolutno morate:

  • Imati dostojnu web stranicu – temelj svake integrirane digitalne strategije.

untitled-34

Dizajnirali smo tommy.hr web stranicu imajući na umu kasniju integraciju s društvenim mrežama. Velike slike, istaknuti proizvodi s “like” dugmetom, pokretni banner, online katalozi, padajući izbornici itd. su dio funkcionalnog dizajna prilagođenog budućoj izradi sadržaja na web stranici, koji će se povezivati s društvenim mrežama.

web

  • Imati “asa u rukavu” za korisnike koji pristupaju putem moblnih uređaja.

Osim responzivnog web dizajna, odlučili smo nagraditi mobilne korisnike s još jednom “poslasticom” – tako smo došli do ideje o QR Katalogu. QR Katalog funkcionira tako da nakon skeniranja koda, korisnik biva preusmjeren prema specijalnoj web stranici, koja je samo dostupna na mobilnim uređajima, gdje može pregledati sve aktualne akcije.

qr

  • Dizajnirati svoje TV spotove tako da prate ukupni vizualni identitet (web, dekor u trgovinama, društvene mreže)

Dizajnirali smo i izradili TV spotove za Tommy.


Zaključak je jednostavan: Radite kako treba ili nemojte ni započinjati!